LONDYN — 16 listopada 2025 r.: Zwycięzcy FilmLight Colour Awards 2025 zostali ogłoszeni dziś podczas dedykowanej ceremonii poświęconej kolorowi, odbywającej się na festiwalu EnergaCAMERIMAGE w Polsce. Ceremonię otworzył autor zdjęć filmowych i przewodniczący jury 2025, Bradford Young, ASC, a reżyser filmowy i tegoroczny gość honorowy, Park Chan-wook, przesłał gratulacje zwycięzcom w formie nagrania wideo.
„To był zaszczyt i przywilej pełnić funkcję przewodniczącego jury piątej edycji Colour Awards” – mówi Young. „Mieliśmy tak utalentowane i różnorodne jury, a w trakcie procesu zobaczyliśmy wyjątkowe materiały. Wspaniale było być świadkiem części z nich tutaj, na EnergaCAMERIMAGE, aby uczcić tych, którzy są w gruncie rzeczy niedocenianymi wojownikami i bohaterami naszej dziedziny – naszych kolorystów. Zasługują na ogromną uwagę i miłość za całą wspaniałą pracę, jaką wykonują dla nas przy filmach, które kochamy i oglądamy. Ogromne gratulacje dla tegorocznych zwycięzców, nominowanych i wszystkich uczestników – wszyscy są zwycięzcami.”
Film fabularny (Theatrical Feature)
Mickey 17 – grading: Damien Vandercruyssen (Harbor)
Nosferatu – grading: Adam Glasman (Goldcrest)
Sinners – grading: Kostas Theodosiou (FotoKem)
ZWYCIĘZCA: The Brutalist – grading: Máté Ternyik
The Phoenician Scheme – grading: Gareth Spensley (Company 3)
Serial TV / produkcja epizodyczna
Andor (sezon 2, odc. 4, 9, 12) – grading: Jean-Clement Soret (Company 3)
ZWYCIĘZCA: Disclaimer (sezon 1) – grading: Peter Doyle (PostWorks NY)
Severance (sezon 2) – grading: Tom Poole (Company 3)
The Studio (sezon 1) – grading: Damien Vandercruyssen (Harbor)
Reklama (Commercial)
ZWYCIĘZCA: Bluff Bounce – „Prologue” – grading: freelancerka Franziska Heinemann
Gucci – „We Will Always Have London” – grading: Tim Masick (Company 3)
KFC – „Obsession” – grading: Mark Gethin (Trafik)
Office Magazine – „Michael Shannon: A Reflection on Life, Art, Unity and the Divine” – grading: Dylan Hageman (House Post)
Teledysk (Music Video)
ZWYCIĘZCA: Bad Bunny – NUEVAYoL – grading: Dante Pasquinelli (Ethos Studio)
Damiano David – Next Summer – grading: Valerio Liberatore (Frame by Frame)
Maggie Rogers – In the Living Room – grading: Jake White (Company 3)
Wren Evans – CỨU LẤY ÂM NHẠC – grading: Sam Howells (Ethos Studio)
Spotlight
Duchoň – grading: Ondřej Štibingr (PFX)
ZWYCIĘZCA: Good Shot – grading: Connor Bailey (House Post)
La Hija Cóndor – grading: Leo Fallas (Fermento Color)
NAWI: Dear Future Me – grading: Marina Starke
Wschodzący talent (Emerging Talent)
Bluff Bounce – „Prologue” – grading: Franziska Heinemann
ZWYCIĘZCA: Converse x Daily Paper – „Homecoming” – grading: Marina Starke
S Bahn – „A Century In Motion” – grading: Imri Agmon
Timberland – „50 Years of Hip-Hop” – grading: Connor Bailey (House Post)
„To było jedno z najtrudniejszych doświadczeń jurorskich, jakie kiedykolwiek miałem” – skomentował Park Chan-wook. „Brałem udział w wielu jury festiwali filmowych, ale tutaj było tak wiele wybitnych prac, z tak silną indywidualnością, że ich uszeregowanie wydawało się niemal niemożliwe. Były momenty, kiedy wzdychałem, zastanawiając się, czy w ogóle da się to zrobić. Jestem pewien, że każdy z jurorów doszedł do własnych, unikalnych wniosków, a wybrani w tym procesie naprawdę zasługują na ogromne brawa. Mogą być z siebie bardzo dumni.”
Więcej informacji o nagrodach: www.filmlightcolourawards.com
O FilmLight
FilmLight opracowuje unikalne systemy zaawansowanej korekcji barwnej, aplikacje do przetwarzania obrazu oraz narzędzia do przechowywania i zarządzania workflow, które zmieniają postprodukcję filmową i wideo, ustanawiając nowe standardy jakości, niezawodności i wydajności. Usprawnione, oparte na metadanych workflow firmy wykorzystują solidne produkty z najnowocześniejszymi narzędziami kreatywnymi, umożliwiając profesjonalistom pracę na czele rewolucji medialnej. Założona w 2002 roku firma FilmLight koncentruje swoją działalność wokół innowacji, wdrażania i wsparcia produktów — w tym Baselight, Daylight i Baselight Editions — w wiodących firmach produkcyjnych, studiach filmowych/telewizyjnych i obiektach postprodukcyjnych na całym świecie. Siedziba FilmLight znajduje się w Londynie, gdzie mieszczą się działy badań, projektowania i produkcji. Sprzedaż i wsparcie realizowane są poprzez regionalne centra i kwalifikowanych partnerów na całym świecie.
Więcej informacji: filmlight.ltd.uk
W 2024 roku FilmLight wprowadził Nara — zintegrowane narzędzie medialne oferujące usprawnione i zaawansowane rozwiązania w zakresie dostępu do mediów, streamingu i indeksowania.
Więcej informacji: www.nara.stream
Kontakt do FilmLight
Alexa Maza – FilmLight
+1 323 785 1630
Caroline Shawley – FilmLight
+44 (0)7730 145 759