WARSZTATY ARRI

 

 

SEMINARIUM ARRI ACADEMY

Nowe wyzwania dla operatorów.

HDR i praca nad przestrzenią barw w ALEXA SXT i ALEXA Mini
 
Poniedziałek, 14 listopada, 19.45-21.15
Opera Nova - Sala seminaryjna
 
Podczas seminarium zaprezentujemy podstawy technologii High Dynamic Range (HDR) oraz jej wpływ na podejmowanie technicznych i kreatywnych decyzji przez operatorów. Uczestnicy poznają możliwości kamer ALEXA SXT i ALEXA Mini w odniesieniu do HDR i pracy nad przestrzenią barw.
Florian Rettich, mogący się pochwalić bogatym doświadczeniem w branży, szczegółowo omówi funkcje kamer i udzieli porad dotyczących pracy z nimi. Opowie m.in. o konwersji Log C do formatu wideo, problemach na etapie postprodukcji, standardach i formatach HDR, pracy na planie z różnymi członkami ekipy i cieniowaniu podczas filmowania.
 

 

WARSZTATY ARRI ACADEMY

Innowacja i kreatywność we współczesnym filmie akcji.

Jak w pełni wykorzystać technologię kamer i oświetlenia

Stephen F. Windon, ACS, ASC i Marc Spicer, ACS, z udziałem asystenta kamery Joego Martineza

Środa, 16 listopada, 11.30-16.00
Centrum Warsztatowe - Wyższa Szkoła Gospodarki, budynek M
 
Stephen F. Windon, ACS, ASC to nominowany do nagrody Emmy australijski operator, który z filmem związany jest już od czterdziestu lat. Niedawno zakończył pracę nad filmem Fast 8 dla Universal Pictures, do którego produkcji użył kamery ALEXA. W 2015 r. wspólnie z reżyserem Justinem Linem nakręcił film Star Trek: W nieznane, gdzie połączył kamerę ALEXA z obiektywami Master Anamorphic i ARRI Anamorphic Ultra Wide Zoom. Wśród poprzednich dzieł Windona znajdziemy cztery części filmu Szybcy i wściekli, G.I. Joe: Odwet oraz serial produkcji HBO Pacyfik, za który w 2010 r. otrzymał nominację do Emmy i nagrodę ASC w 2011 r.
Współprowadzącym warsztaty będzie Marc Spicer, ACS. Obaj panowie pracowali nad kilkoma filmami z serii Szybcy i wściekli oraz odcinkami serialu Pacyfik. Spicer pełnił rolę operatora kamery lub operatora drugiego szczebla. Ostatnio zakończył współpracę z Paulem Cameronem nad filmem The Commuter.
„Podczas warsztatów opowiemy o tym, jak wybrać odpowiedni sprzęt do wykonania ujęcia, czyli o nowej technologii, pracy z kilkoma kamerami i o specjalnych wysięgnikach. Pokażemy, jak dobrać oświetlenie do kamery w ruchu i jakie ustawienia kamery wybrać w przypadku przesuwających się świateł. Sceny akcji często wymagają użycia efektów wizualnych, więc opowiemy o planowaniu ujęć, zanieczyszczeniu obrazu i przygotowaniach wspólnie z zespołem od efektów specjalnych. Chcemy też pokazać, co można zrobić przy bardzo ograniczonym budżecie”.
 
 
 

POKAZ ARRI BIG SCREEN 

Specjalny pokaz filmu dokumentalnego i dyskusja z reżyserem/operatorem Richardem Ladkanim

Najnowsze fragmenty uchwycone kamerą ALEXA 65
 
Środa, 16 listopada, 17:45 – 19:15
Opera Nova - Sala główna
 
Trzecia prezentacja ARRI Big Screen na festiwalu Camerimage skupi się na tworzeniu filmów dokumentalnych. Reżyser i operator Richard Ladkani pokaże 40-minutowy fragment słynnego filmu dokumentalnego The Ivory Game, który wyreżyserował razem z Kiefem Davidsonem. Ten oryginalny film Netflixa, produkcji Leonarda DiCaprio, przedstawia problem nielegalnego pozyskiwania kości słoniowej: od kłusowników zabijających słonie w Afryce aż po azjatyckie syndykaty przekupujące celników w portach. Film nakręcono z użyciem kamery ARRI AMIRA.
Po pokazie Ladkani odpowie na pytania uczestników i omówi kwestie takie jak dobór sprzętu, estetyka wizualna filmu dokumentalnego i dramatu, ograniczenia filmowców w nieprzewidzianych sytuacjach, ryzyko zawodowe oraz to, jak nie przegapić najważniejszych momentów.
„Najważniejsze było to, by być jak najbliżej ludzi i przeniknąć do ich świata, czyli działać szybko i dostosować się do każdej sytuacji. Nie mogliśmy niczego zaplanować – pozostało nam tylko śledzenie każdego ich ruchu”.
Dodatkowo zaprezentowane zostaną fragmenty największych produkcji, w których wykorzystano wielkoformatową kamerę ALECA 65 z serii ARRI Rental.
 
 

WARSZTATY ARRI ACADEMY

Odważna kinematografia naszych czasów. Jak wykorzystać współczesne narzędzia w oświetleniu.

Paul Cameron, ASC i asystent kamery Joe Martinez
 
Czwartek, 17 listopada, 11.30-16.00
Centrum Warsztatowe - Wyższa Szkoła Gospodarki, budynek M
 
Paul Cameron, ASC, autor zdjęć z Los Angeles, pracował przy produkcji najbardziej przełomowych wizualnie filmów minionej dekady. Ostatnio zakończył zdjęcia do filmu The Commuter w reżyserii Jaume’a Collet-Serry, które wykonał za pomocą kamer ARRI ALEXA Mini.
Film Piraci z Karaibów: Martwi głosu nie mają, którego premiera zaplanowana jest na maj 2017 roku, będzie zapewne jednym z najważniejszych filmów lata. Przez większość 2015 roku Cameron kręcił w Australii, również przy użyciu kamer ALEXA. Z jego poprzednich dokonań można wymienić pilot serialu HBO Westworldoraz filmy takie jak Czas zemsty, Pamięć absolutna, Człowiek w ogniu, 60 sekund i Zakładnik.
Cameron opowie o współczesnych metodach oświetlania i pracy nad nim z użyciem kamery ALEXA Mini. Zaprezentuje też stabilizator ARRI TRINITY i system CINEFADE, który umożliwia operatorom zmianę ostrości podczas ujęć.
„Żyjemy w ekscytujących czasach kinematografii, kiedy to nowe technologie umożliwiają nam rzeczy, które wcześniej były nieosiągalne. Mniejsze kamery, nowe narzędzia do stabilizacji i niesamowita jakość obrazu połączone z wysoką jakością pozwalają nam dziś wspinać się na nowe wyżyny i przekraczać granice kreatywności”.