1
2
3
4
5
6
7
8
9
LAUREATKĄ NAGRODY IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO JEST...
ZNAMY LAUREATÓW NAGRODY DLA DUETU AUTOR ZDJĘĆ – REŻYSER
MICHAEL APTED Z NAGRODĄ ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI DLA REŻYSERA
CAMERIMAGE NAGRODZI WYBITNEGO SCENOGRAFA
NAGRODA DLA PRODUCENTA ZE SZCZEGÓLNĄ WRAŻLIWOŚCIĄ WIZUALNĄ
NAGRODA ZA WYBITNE OSIĄGNIĘCIA W KINIE DOKUMENTALNYM
WYSTAWA DAVID CRONENBERG: EVOLUTION
JESSICA LANGE - WYSTAWA FOTOGRAFII "UNSEEN"
ZNAMY LAUREATA NAGRODY ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI
Dotychczasowi gościeDavid Lynch
Dotychczasowi gościeKeanu Reeves
Dotychczasowi gościeAlan Rickman
Dotychczasowi gościeViggo Mortensen
Dotychczasowi gościeJohn Turturro
Dotychczasowi gościeVilmos Zsigmond
Dotychczasowi gościeChris Menges
Dotychczasowi gościeRoger Deakins
Dotychczasowi gościeVittorio Storaro
Dotychczasowi gościeChris Doyle
Dotychczasowi gościeGus Van Sant
Dotychczasowi gościeNastassja Kinski
Dotychczasowi gościeBill Murray
Dotychczasowi gościeRutger Hauer
Dotychczasowi gościeTerry Gilliam
Dotychczasowi gościeOliver Stone
Dotychczasowi gościeRoman Polański
Dotychczasowi gościeHaskell Wexler
Dotychczasowi gościeEd Lachman
Dotychczasowi gościeSławomir Idziak
Dotychczasowi gościeJohn Toll
Dotychczasowi gościeIsabelle Huppert
Dotychczasowi gościeAlan Parker
Dotychczasowi gościeJerzy Skolimowski
SEMINARIUM GÁBORA SZABÓDodano : 09.11.2016
 
ROZWÓJ RUCHU KAMERY W FILMIE I WPROWADZENIE
GO DO DZISIEJSZEGO JĘZYKA FILMOWEGO

14.11, 16:30,
Multikino, sala nr 6
 
 
Przez ostatnie kilka lat dokonano przełomowych zmian w ruchu kamery. Jak nowe urządzenia wpłynęły na język filmu? W jakim kierunku zmierza filozofia tej dziedziny sztuki? W szukaniu odpowiedzi na te pytania może pomóc dyskusja o rozwijających się aspektach sterowania kamerą:
 
  • kategoryzacja i opis ruchów kamery z różnych punktów widzenia
  • archetypy ruchów kamery z perspektywy fizycznej i narracyjnej
  • związek pomiędzy ruchami kamery a perspektywą filmu
  • kryteria kadrowania ruchów kamery
  • jak prędkość ruchu wpływa na narrację
  • techniki wykonywania ruchów kamerą
  • specjalne kryteria dla kamer ręcznych

W dzisiejszych czasach technologia przemysłu filmowego ma dwie odnogi, tak jak para nożyczek – wysokobudżetowe amerykańskie produkcje, które wciąż korzystają z najdroższego sprzętu dostępnego na rynku, oraz produkcje wykorzystujące nowszą i tańszą technologię. Może jest to krok w stronę bardziej demokratycznego świata kina.

Pozostaje znaleźć odpowiedź na jeszcze jedno pytanie: jak używać tych nowych sprzętów i skąd mamy wiedzieć, jaki wpływ będą one miały na naszą widownię?
 
 

Gábor Szabó, HSC ukończył Akademię Filmową w Budapeszcie w 1975 roku. Był studentem Györgya Illésa, który wykształcił takich operatorów, jak zdobywca Oscara® Vilmos Zsigmond czy László Kovács. Jako autor zdjęć filmowych, Szabó zrealizował ponad dwadzieścia filmów fabularnych, wiele dokumentalnych, a także reklam oraz zapisów koncertów. Współpracował z uznanymi reżyserami, jak Imre Gyöngyössy, Barna Kabay, czy nagrodzony Oscarem®   István Szabó. Jest autorem zdjęć do nominowanego do nagrody Amerykańskiej Akademii®Buntu Hioba (1983), debiutu reżyserskiego Vilmosa Zsigmonda Cień przeszłości (1992) oraz Snapshots (2002). W 1992 podjął się wyreżyserowania krótkometrażowego filmu Wailing Walls, który zdobył nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu w Mons, w Belgii.
 
 
Drukuj