1
2
3
4
5
OFICJALNY PLAKAT CAMERIMAGE 2017
JOHN TOLL Z NAGRODĄ CAMERIMAGE ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI
ZGŁOŚ FILM
7. WINNERS SHOW W LA
LAUREACI CAMERIMAGE 2016!
Dotychczasowi gościeDavid Lynch
Dotychczasowi gościeKeanu Reeves
Dotychczasowi gościeAlan Rickman
Dotychczasowi gościeViggo Mortensen
Dotychczasowi gościeJohn Turturro
Dotychczasowi gościeVilmos Zsigmond
Dotychczasowi gościeChris Menges
Dotychczasowi gościeRoger Deakins
Dotychczasowi gościeVittorio Storaro
Dotychczasowi gościeChris Doyle
Dotychczasowi gościeGus Van Sant
Dotychczasowi gościeNastassja Kinski
Dotychczasowi gościeBill Murray
Dotychczasowi gościeRutger Hauer
Dotychczasowi gościeTerry Gilliam
Dotychczasowi gościeOliver Stone
Dotychczasowi gościeRoman Polański
Dotychczasowi gościeHaskell Wexler
Dotychczasowi gościeEd Lachman
Dotychczasowi gościeSławomir Idziak
Dotychczasowi gościeJohn Toll
Dotychczasowi gościeIsabelle Huppert
Dotychczasowi gościeAlan Parker
Dotychczasowi gościeJerzy Skolimowski
Aktualności
HAWK NA CAMERIMAGE 2016 SEMINARIUM AFC ORAZ HOŁD DLA VILMOSA ZSIGMONDA PANAVISION NA CAMERIMAGE 2016 PANASONIC NA CAMERIMAGE 2016 ZEISS NA CAMERIMAGE 2016 CANON NA CAMERIMAGE 2016 CW SONDEROPTIC NA CAMERIMAGE POSSIBLE CHANGES IN THE SCHEDULE OF CAMERIMAGE 2016! ARRI NA CAMERIMAGE 2016 24. CAMERIMAGE OFICJALNIE ROZPOCZĘTY! APLIKACJA MOBILNA CAMERIMAGE JUŻ DOSTĘPNA! 7. EDYCJA CAMERIMAGE WINNERS SHOW W LOS ANGELES SEMINARIUM NA TEMAT FILMOWANIA TECHNIKĄ CYFROWĄ FORUM NA TEMAT RÓŻNORODNOŚCI W BRANŻY OPERATORSKIEJ SEMINARIUM GÁBORA SZABÓ ZAPRASZAMY NA PROGRAM STUDENCKI CANON SZUKASZ PRODUCENTA? JUŻ NIE MUSISZ! RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA SEANSE CAMERIMAGE W MULTIKINIE SAVOY KLUBEM FESTIWALOWYM CAMERIMAGE 2016! ZAPRASZAMY NA WYSTAWĘ DAVID CRONENBERG: EVOLUTION! WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ NA CAMERIMAGE CAMERIMAGE MARKET 2016! POKAZY SPECJALNE PILOTÓW SERIALI CAMERIMAGE 2016 BEYONCÉ "LEMONADE" & FLORENCE + THE MACHINE "THE ODYSSEY" NA CAMERIMAGE POKAZ SPECJALNY "LA LA LAND" OTWORZY CAMERIMAGE 2016! SKŁADY JURY CAMERIMAGE 2016 GALA OTWARCIA CAMERIMAGE 2016 MICHAEL APTED Z NAGRODĄ ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI DLA REŻYSERA ZNAMY LAUREATÓW NAGRODY DLA DUETU AUTOR ZDJĘĆ – REŻYSER TEGOROCZNĄ LAUREATKĄ NAGRODY IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO JEST... PANORAMA ETIUD STUDENCKICH 2016 NAJLEPSZE ETIUDY AKADEMII TEATRU I SZTUKI FILMOWEJ W BUDAPESZCIE TALENT DEMO SHOWCASE 2016 ZAPRASZAMY NA FORUM "X MUZA A TEMIDA" SAMOLOTEM DO BYDGOSZCZY NA CAMERIMAGE 2016! 20 LAT ICG EMERGING CINEMATOGRAPHER AWARDS! CAMERIMAGE NAGRODZI WYBITNEGO SCENOGRAFA OGŁASZAMY LAUREATA NAGRODY DLA PRODUCENTA ZE SZCZEGÓLNĄ WRAŻLIWOŚCIĄ WIZUALNĄ 7. KONKURS SPOTÓW REKLAMOWYCH „FUNDUSZE EUROPEJSKIE W KADRZE” PEŁNY PROGRAM CAMERIMAGE 2016 OGŁOSZONY! WKRÓTCE MIJA TERMIN ZAKUPU KART WSTEPU POKAZY SPECJALNE FILMÓW DOKUMENTALNYCH NA CAMERIMAGE 2016 SKŁAD KONKURSU DŁUGOMETRAŻOWYCH FILMÓW DOKUMENTALNYCH 2016! SKŁAD KONKURSU KRÓTKOMETRAŻOWYCH FILMÓW DOKUMENTALNYCH 2016! SKŁAD KONKURSU GŁÓWNEGO CAMERIMAGE 2016! POKAZY SPECJALNE CAMERIMAGE 2016 SKŁAD KONKURSU ETIUD STUDENCKICH CAMERIMAGE 2016! SKŁAD KONKURSU FILMÓW POLSKICH 2016! SKŁAD KONKURSU DEBIUTÓW REŻYSERSKICH 2016 SKŁAD KONKURSU DEBIUTÓW OPERATORSKICH 2016! SKŁAD FIRST LOOK - KONKURSU PILOTÓW SERIALI 2016! PANORAMA EUROPEJSKA CAMERIMAGE 2016 ZAUROCZENI KIEŚLOWSKIM NA CAMERIMAGE ZMARŁ ANDRZEJ WAJDA CAMERIMAGE ZAPRASZA DO MUZEUM OKRĘGOWEGO W BYDGOSZCZY PRZEGLĄD KINA PAŃSTW NADBAŁTYCKICH 20 LAT ICG EMERGING CINEMATOGRAPHER AWARDS OGŁASZAMY LAUREATA NAGRODY ZA WYBITNE OSIĄGNIĘCIA W KINIE DOKUMENTALNYM NOMINACJE W KONKURSIE WIDEOKLIPÓW 7. KONKURS SPOTÓW REKLAMOWYCH „FUNDUSZE EUROPEJSKIE W KADRZE” KINO NORWESKIE NA CAMERIMAGE WYSTAWA DAVID CRONENBERG: EVOLUTION RUSZA PROGRAM KONSULTACYJNY TALENT DEMO 2016! CAMERIMAGE ZAPRASZA DO PROGRAMU HOMESTAY 2016 ZOSTAŃ WOLONTARIUSZEM CAMERIMAGE 2016! JESSICA LANGE - WYSTAWA FOTOGRAFII "UNSEEN" CAMERIMAGE WŚRÓD 25 NAJFAJNIEJSZYCH FESTIWALI FILMOWYCH ŚWIATA! MISTRZOWIE, KTÓRZY ODESZLI: HASKELL WEXLER I VILMOS ZSIGMOND WSPOMNIENIE O VILMOSU ZSIGMONDZIE WSPOMNIENIE O HASKELLU WEXLERZE ICG EMERGING CINEMATOGRAPHER AWARDS Ostatnia szansa na zgłoszenie etiud studenckich RUSZA SPRZEDAŻ KART WSTĘPU NA CAMERIMAGE 2016 KRZYSZTOF PTAK NIE ŻYJE OFICJALNY PLAKAT CAMERIMAGE 2016 ZMARŁ ARTHUR HILLER, MIAL 92 LATA UPŁYWA TERMIN ZGŁASZANIA FILMÓW FABULARNYCH i DOKUMENTALNYCH ZNAMY LAUREATA NAGRODY CAMERIMAGE 2016 ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI FESTIWAL CAMERIMAGE WYRÓŻNIONY PRZEZ MOVIEMAKER MAGAZINE! ROZPOCZYNAMY NABÓR FILMÓW CAMERIMAGE POSZUKUJE PRACOWNIKA Zdjęcia z Camerimage Winners Show w Los Angeles PRODUKCJE FUNDACJI TUMULT Z ORŁAMI! ZMARŁ WYBITNY REŻYSER, SCENARZYSTA, PISARZ ANDRZEJ ŻUŁAWSKI CAMERIMAGE WINNERS SHOW W LOS ANGELES ZMARŁ VILMOS ZSIGMOND
Starsze wiadomości
ARRI NA CAMERIMAGE 2016Dodano : 12.11.2016
Zapraszamy na seminaria firmy ARRI w trakcie 24. edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE. Odwiedźcie też ich stoisko na Camerimage Market w Operze Nova!
 

PONIEDZIAŁEK, 14 LISTOPADA

 
19:45-21:15
Centrum Konferencyjne Opera Nova
Sala seminaryjna, 1. piętro

SEMINARIUM ARRI ACADEMY

Nowe wyzwania dla autorów zdjęć
HDR i praca nad przestrzenią barw w ALEXA SXT
i ALEXA Mini

Podczas seminarium zaprezentujemy podstawy technologii High Dynamic Range (HDR) oraz jej wpływ na podejmowanie technicznych i kreatywnych decyzji przez autorów zdjęć. Uczestnicy poznają możliwości kamer ALEXA SXT i ALEXA Mini w odniesieniu do HDR i pracy nad przestrzenią barw.
Florian Rettich, mogący się pochwalić bogatym doświadczeniem w branży, szczegółowo omówi funkcje kamer i udzieli porad dotyczących pracy z nimi. Opowie m.in. o konwersji Log C do formatu wideo, problemach na etapie postprodukcji, standardach i formatach HDR, pracy na planie z różnymi członkami ekipy i cieniowaniu podczas filmowania.
 
 

ŚRODA, 16 LISTOPADA

 
11:30-16:00
Centrum Warsztatowe
Wyższa Szkoła Gospodarki, budynek M

Innowacja i kreatywność we współczesnym filmie akcji
Stephen F. Windon, ACS, ASC i Marc Spicer, ACS,
z pomocą asystenta kamery Joego Martineza

Jak w pełni wykorzystać technologię kamer i oświetlenia

Stephen F. Windon, ACS, ASC to nominowany do nagrody Emmy australijski operator, który z filmem związany jest już od czterdziestu lat. Niedawno zakończył pracę nad filmem Fast 8 dla Universal Pictures, do którego produkcji użył kamery ALEXA. W 2015 r. wspólnie z reżyserem Justinem Linem nakręcił film Star Trek: W nieznane, gdzie połączył kamerę ALEXA z obiektywami Master Anamorphic i ARRI Anamorphic Ultra Wide Zoom.
Wśród poprzednich dzieł Windona znajdziemy cztery części filmu Szybcy i wściekli, G.I. Joe: Odwet oraz serial produkcji HBO Pacyfik, za który w 2010 r. otrzymał nominację do Emmy i nagrodę ASC w 2011 r.
Współprowadzącym warsztaty będzie Marc Spicer, ACS. Obaj panowie pracowali nad kilkoma filmami z serii Szybcy i wściekli oraz odcinkami serialu Pacyfik. Spicer pełnił rolę operatora kamery lub operatora drugiego szczebla. Ostatnio zakończył współpracę z Paulem Cameronem nad filmem The Commuter.
„Podczas warsztatów opowiemy o tym, jak wybrać odpowiedni sprzęt do wykonania ujęcia, czyli o nowej technologii, pracy z kilkoma kamerami i o specjalnych wysięgnikach. Pokażemy, jak dobrać oświetlenie do kamery w ruchu i jakie ustawienia kamery wybrać w przypadku przesuwających się świateł. Sceny akcji często wymagają użycia efektów wizualnych, więc opowiemy o planowaniu ujęć, zanieczyszczeniu obrazu i przygotowaniach wspólnie z zespołem od efektów specjalnych. Chcemy też pokazać, co można zrobić przy ograniczonym budżecie".
 
 
 
17:45-19:15
Opera Nova
Główne Audytorium

POKAZ ARRI BIG SCREEN

Specjalny pokaz filmu dokumentalnego i dyskusja
z reżyserem/operatorem Richardem Ladkanim
Najnowsze fragmenty uchwycone kamerą ALEXA 65

Trzecia prezentacja ARRI Big Screen na festiwalu Camerimage skupi się na tworzeniu filmów dokumentalnych. Reżyser i operator Richard Ladkani pokaże 40-minutowy fragment słynnego filmu dokumentalnego The Ivory Game, który wyreżyserował razem z Kiefem Davidsonem. Ten oryginalny film Netflixa, produkcji Leonarda DiCaprio, przedstawia problem nielegalnego pozyskiwania kości słoniowej: od kłusowników zabijających słonie w Afryce aż po azjatyckie syndykaty przekupujące celników w portach. Film nakręcono z użyciem kamery ARRI AMIRA.
Po pokazie Ladkani odpowie na pytania uczestników i omówi kwestie takie jak dobór sprzętu, estetyka wizualna filmu dokumentalnego i dramatu, ograniczenia filmowców w nieprzewidzianych sytuacjach, ryzyko zawodowe oraz to, jak nie przegapić najważniejszych momentów.
„Najważniejsze było to, by być jak najbliżej ludzi i przeniknąć do ich świata, czyli działać szybko i dostosować się do każdej sytuacji. Nie mogliśmy niczego zaplanować – pozostało nam tylko śledzenie każdego ich ruchu”.
Dodatkowo zaprezentowane zostaną fragmenty największych produkcji, w których wykorzystano wielkoformatową kamerę ALECA 65 z serii ARRI Rental.
 
 

CZWARTEK, 17 LISTOPADA

 
11:30-16:00
Centrum Warsztatowe
Wyższa Szkoła Gospodarki, budynek M

WARSZTATY ARRI ACADEMY

Odważne zdjęcia filmowe naszych czasów
Paul Cameron, ASC i asystent Joe Martinez

Jak wykorzystać współczesne narzędzia w oświetleniu

Paul Cameron, ASC, autor zdjęć z Los Angeles, pracował przy produkcji najbardziej przełomowych wizualnie filmów minionej dekady. Ostatnio zakończył zdjęcia do filmu The Commuter w reżyserii Jaume’a Collet-Serry, które wykonał za pomocą kamer ARRI ALEXA Mini.
Film Piraci z Karaibów: Martwi głosu nie mają, którego premiera zaplanowana jest na maj 2017 roku, będzie zapewne jednym z najważniejszych filmów lata. Przez większość 2015 roku Cameron kręcił w Australii, również przy użyciu kamer ALEXA. Z jego poprzednich dokonań można wymienić pilot serialu HBO Westworld oraz filmy takie jak Czas zemsty, Pamięć absolutna, Człowiek w ogniu, 60 sekund i Zakładnik.
Cameron opowie o współczesnych metodach oświetlania i pracy nad nim z użyciem kamery ALEXA Mini. Zaprezentuje też stabilizator ARRI TRINITY i system CINEFADE, który umożliwia operatorom zmianę ostrości podczas ujęć.
„Żyjemy w ekscytujących czasach dla autorów zdjęć, kiedy to nowe technologie umożliwiają nam rzeczy, które wcześniej były nieosiągalne. Mniejsze kamery, nowe narzędzia do stabilizacji i niesamowita jakość obrazu połączone z wysoką jakością pozwalają nam dziś wspinać się na nowe wyżyny i przekraczać granice kreatywności”.
 
 
Drukuj